Återbetalning & Returpolicy
Ångerrätt
Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen (2005:59). Ångerfristen börjar löpa från den dag du,
eller en person på uppdrag av dig, mottagit varan. För att utnyttja din ångerrätt kan du kontakta oss via e-post eller telefon.
Observera att varan måste hållas i lika gott skick som när den mottogs. Den får inte användas, men kan försiktigt undersökas.
Om varan skadas eller förloras på grund av vårdslöshet förlorar du din ångerrätt.
Undantag från ångerrätten
- Tjänsten har påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke.
- Varan är specialtillverkad eller har en tydlig personlig prägel.
- Förseglingen på ljud- eller bildupptagningar eller datorprogram har brutits.
Reklamation
Som kund har du rätt att reklamera en produkt vid fel. Reklamation ska göras så snart som möjligt efter att felet upptäckts.
Vid godkänd reklamation står vi för returkostnaden och erbjuder antingen en ersättningsvara, reparation eller återbetalning.
Vid eventuell tvist följer vi beslut från Allmänna reklamationsnämnden (ARN).
Returer
Vid retur ska varan paketeras på samma sätt som den levererades och skickas tillbaka i oförändrat skick. Returer ska skickas
som brev eller paket, inte mot postförskott. Returkostnaden står du som kund för, utom vid godkänd reklamation. Vid byte av
vara står vi för fraktkostnaden för att skicka den nya varan.